Pekmez od ribizla

Pravi, domaći pekmez od ribizla!


Sastojci

    1kg ribizl
    1kg šećer








Priprema

    1.

    Svježe ubrani ribizl operite, bobice skinite sa stabljike i na cjedilu lagno ocijedite.Kao što vidite ja miješam bijeli, crveni i crni ribizl jer ih imam kod kuće, ali pekmez možete pripremati i samo od jedne vrste.


    Na paru stavite kuhati ribizl. Ja ga kuham otprilike 15 minuta dok se ne raspadne i omekša. Tad ga prebacim u drugu zdjelu i dodajem šećer. Pekmez kuham na laganoj vatri, neprestano ga miješajući da se ne "primi". Otprilike ga kuham još 45 minuta. Budući da ne dodajem želin, na tanjurić kapnem malo pekmeza i ako se lagano počne hvatati "opna", tj. ako mi pekmez nakon 2-3 minute ne curi, stisne se, znači da je gotov.

    Budući da moji ukućani nisu osjetljivi na koštice, ja ga ne cijedim, ali ako vam one smetaju, možete prekmez procijediti preko sterilne gaze.


    Vrući pekmez stavljam u vruće sterilizirane posude.

    Staklenke steriliziram tako da ih dobro operem, obrišem i stavim u vruću pećnicu za vrijeme dok mi se kuha ribizl. Pazite da vruće staklenke punite po malo, dakle, nemojte naglo izliti pekmez u staklenku jer je veća šansa da će puknuti.

    Ne zatvaram staklenke odmah već čekam da se pekmez ohladi, ali ne u poptunosti već samo toliko da nije jako vruć i da se na površini stvorila "opna". Tad zatvorim staklenke i još jednom ih "dunstam". :)

    Budući da nemam pojma kako bi to stručno nazvala, postupak "dunstanja" izgleda ovako:

    U veliku zdjelu stavim staru krpu, na nju složim staklenke da se ne dodiruju. Nastojim oko staklenki omotati krpu da se pri kuhanju ne bi udarale i razbile. Natočim vodu do pola visine staklenke i stavim kuhati. Kuham 20min otkad je voda zakipila. Treba lagano kipiti!

    Ovaj postupak nije nužan, ali ja ga radim da se pekmez ne bi pokvario ako duže stoji budući da u sebi nema nikakve konzervanse, želine, želatine i ostale umjetne dodatke!


    Dobar tek!            





izvor : coolinarika.com                              

0 komentari:

Objavi komentar

Translate

Facebook stranica

Popularno u posljednjih 7 dana

Pokreće Blogger.